Kommenteeri

Mida teha, et juuksed ei langeks välja?

Inimese peas kasvab keskmiselt 100000-200000 juuksekarva, nendel on kindel elutsükkel. Juuksesibulate arv väheneb ajaga, st.  lapse peas on aktiivseid folliikuleid kõige enam ning vananedes nende arvukus väheneb. Samuti väheneb ajaga juuksesibula võimekus toota kaunist ja elujõulist juuksekarva. See ei puuduta just kõiki inimesi, sest kalduvus kiilaspäisusele on geneetiline ja juuste väljalangemist põhjustavaid seisundeid on meeste ja naiste seas väga erinevaid. Aga juuksekarva jõud on otseses seoses organismi üldise seisundiga, nii vaimse kui füüsilisega. Siinkohal ongi sobiv mõelda, mida igaüks saab ise teha kaunite juuste saavutamiseks.


Juuksekarv kasvab välja sibulast, mille sügavaimas sopis ehk juuksenäsas toimub rakkude jagunemine ja kus melanotsüüdid juuksekarvale iseloomulikku pigmenti toodavad. Kui organismis ei jagu piisavalt toitaineid või keha on pidevas pingeseisundis vaimse stressi tõttu, siis juuksed on ühed esimesed asjad, millest organism on jõuvarude kokkuhoiuks nõus loobuma. Igapäevaselt langeb välja kuni 100 juuksekarva. Kuid kindlasti on igaüks meist kogenud perioode, kus tunned - kui see kohe ei lõpe,  jään kiilaks! Telogen Effluvium on ajutine juuste ülepea hõrenemine, mis on seotud juuste kasvamise tsükli häirega, st. juukse kasvamise tsükkel ehk anageen jääb normaalsest lühemaks ja juus on puhkefaasis ehk telogeenis normaalsest kauem.  Kliendid kurdavad juuste väljalangemise üle kõige enam kas kevadel või sügisel. Selline tsükliline  väljalangemine on täiesti normaalne ja ei peaks põhjustama suuremat muret kellelegi. Kui aga juuste väljalangemine on kestnud juba mitu kuud,  võiksid mõelda järgmistele asjadele oma elus:

Stress, haigus (diabeet, kilpnäärme alatalitlus, aneemia), ravimid (antidepressandid, vererõhuravimid, rasestumisvastased tabletid, vähiravis kasutatavad ravimid), sünnitus, hormonaalne disharmoonia, dieet, juuste pidev liiga tugev töötlemine, suitsetamine, alkoholi liigne tarbimine, ülemäärane treenimine, mis põhjustab keha stressiseisundit ja juuksekarva puhkefaasis olemist, pidev kõõm.

Juuksekarva väljalangemine ei toimu üleöö. Kui tunned, et juukseid tuleb normaalsest rohkem ära, siis tuleb mõelda 2 kuud tagasi toimunud sündmustele.  Aidata saad ennast kiiresti spetsiaalsete juuksehooldustoodete kasutusele võtmisega, kusjuures geelid ja toonikud on alati tõhusamad, kuid korraliku ravikuuri võiks kuulda ka peanaha vereringet tõhustav šampoon. Sellised tooted on mõeldud ravikuuri tegemiseks ja peale selle lõppu tuleb tagasi pöörduda oma tavapäraste juuksehooldustoodete juurde.

Milliseid vitamiine ja mineraale on juuste kasvamiseks enim vaja?

Biotiin ehk iluvitamiin on B grupi vitamiin ja sellel on üks olulisemaid rolle kasvamise, rakkude arenemise ja uuenemise protsessis. Seega vajalik kõikidele elusorganismidele, et saaks toimuda normaalne glükoosi ja rasvhapete süntees ning valkude ja aminohapete ainevahetus. Juuste ülesehituses esinev valk - keratiin - vajab samuti normaalse juuksekarva ehitamiseks piisavalt biotiini. Ka küüned on sarvestunud keratiinist. Selle tasakaalu organismis häirib liigne antibiootikumide ja alkoholi kasutamine, stress, ekstreemne dieet, liigne tee või tooreste munade tarbimine. Biotiini puuduse korral organismis ei ole kehal piisavalt aminohappeid, mis tagaksid elujõuliste juuste ja küünte kasvamise. Tagajärjeks võib olla juuste hõrenemine, naha tasakaalutus, st. kas kuiv ja punetav nahk või tugevalt seborröaline nahk, ekseem, isutus, unetus. Kus leidub biotiini? Munas, maksas, pähklites, mandlites, teraviljatoodetes, pärmis, tomatis, ubades.

Räni seob vett ja soodustab sidekoe kiudude kollageeni ja elastiini moodustamist, aitab keha kudesid omavahel siduda, osaline kõhre ja luude moodustumisel.  See mineraal aitab säilitada naha elastsust ja juuste tugevust, hästi tuntud vananemisevastase toidulisandina. Puudus põhjustab hapraid ja murduvaid küüsi ning katkevaid ja hõrenevaid juukseid, alopeetsiat(laiguline juustetus), igemeprobleeme. Kus leidub räni? Riisi ja kaera kestades, õlles, banaanis, mangos, ubades, mereandides, nõgeses, põldosjas, aedsalatis, kurgis, avokaados, sibulas, maasikates, karedas joogivees.

Tsink on üks tähtsamaid mineraale organismi rakkude arengus ja paljunemises. Toetab valkude ainevahetust, vajalik organismi normaalseks kasvamiseks ja immuunsüsteemi funktsioneerimiseks, kaitseb oksüdatiivse stressi eest. Vähendab juuste enneaegset halliks minemist, tsingi puudus võib põhjustada kõõma ja juuste väljalangemist. Kus leidub tsinki? Kamajahus,  tatras, kakaos,  lihas, maksas, seemnetes, juustus, kaunviljades, mereandides, mustikas.

Veel olulisi mineraale on vask, mis aitab kaasa juuste normaalsele pigmentatsioonile ja kaitseb oksüdatiivse stressi eest ning seleen, mis toetab juuste normaalset seisundit ja tugevdab immuunsüsteemi. Samuti teised B grupi vitamiinid ning E vitamiin - rakkude vananemise pidurdaja, MSM koos C vitamiiniga, mis osalevad organismis naha ja juuste moodustumisel.

Toidulauda saab alati toetada spetsiaalse toidulisandiga, milles on kõik juustele, nahale ja küüntele vajalike komponentide päevanormid täpselt välja arvestatud. Rõõm Iluvitamiinid ei sisalda kunstlike säilitus-, magus-, lõhna-ja värvaineid ja on gluteenivabad

Täiesti orgaaniliste vahendite pooldajad teavad kindlasti, et juuste kaotuse puhul mõjub tõhusalt takjaõli, ka riitsinusõlil on karvakasvu soodustav toime. 

Foto: Alexander Shutov

Lisa kommentaar

Email again: